2012/11/09

12.

Someone told me long ago 
There's a calm before the storm, 
I know 
It's been comin for some time. 

When it's over, so they say, 
It'll rain a sunny day, 
I know 
Shinin down like water. 


I want to know, have you ever seen the rain 
I want to know, have you ever seen the rain 
Comin down on a sunny day 

Yesterday, and days before, 
Sun is cold and rain is hard, 
I know 
Been that way for all my time. 

'Til forever, on it goes 
Through the circle, fast and slow, 
I know 
It can't stop, I wonder. 


______________________

Allting känns så meningslöst. Värdelöst. Jag känner mig onödig. Ångesten stoppar mig från allting. Hur ska jag orka klara av resten av det här året?

4 comments:

  1. Tänk hur lycklig du är av att leva, tänk vad många underbara stunder du har haft i livet. Livet är inte meningslöst, du är inte meningslös. Om du var meningslös skulle du inte finnas i världen. Allt har en mening. Och det har du också.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibland går det inte. Men tack för dina fina ord!

      Delete
  2. : )

    Du är väl InspiredPsycho på mugglis? Jag tror att jag är kompis med dig, jag heter MissBellatrix mitt elevhem är gryff. : )

    ReplyDelete
  3. Oh ja det är jag. Undrade vem du var. Trevligt att... se dig :) och att du kommenterar!

    ReplyDelete