2012/11/09

11.

Dumma tankar har funnits hos mig nu de senaste veckor. Det stör mig oerhört mycket. Jag grät i helgen, nu har tiderna då jag gråter varje dag kommit tillbaka känns det som. Mitt vackra utbrott på mamma att hon aldrig frågar om hur jag mår och bara pratar om Lucas, mina vackra utbrott hit och dit. Dessutom blir jag sur på folk för det minsta lilla. Vet ni vad det betyder? Att jag är på fel väg igen.

Jag blev lurad in i en massa jobb. Blev verkligen skitförbannad och orkade inte med någonting. Hela jävla dagen sög då (fredag, 2/11) så jag ville bara dra till krogen efteråt. Men jag fick ett bättre förslag, även om jag inte riktigt tog sån stor del av det. Vodka och vin. Hemma hos mig. Jag har faktiskt vinet kvar, alltid bra för sämre tider.

Det enda jag har gjort var egentligen att läsa böcker, och lyssna på musik. Upptäckte också att jag hade extra material på The Dark Knight ju, så jag tittade på det. Underbart. Fick veta hur Hans gjorde musiken. Hans är ett geni i mina ögon.

Jag skrev ner mina tankar också. På papper, på dator, via sms. Jag lever. Kanske inte länge till rent mentalt (och fysiskt heller, jävla feber) men ja... jag lever. Idag grät jag ju också, fast dagen inte har börjat riktigt än.

Världens bästaste pojkvän fyller år idag. Och jag är så glad, jag är alltid så glad när någon nära fyller år. Har jag tur så får jag sno massvis med kramar, vilket skulle behövas. Men jag tänker inte förstöra hans födelsedag och gnälla och gråta. Det har jag lovat mig själv!

Vi har skaffat en kanin också. Eller, Lucas har skaffat en kanin rättare sagt. Men jag ska ju få en katt i julklapp, för att det är det jag ville - adoptera från ett katthem!

Lyssna på metal nu och... leva vidare.

No comments:

Post a Comment